אימהות יוצרות עם געגועים לפשטות של פעם




אימהות יוצרות עם
געגועים – לפשטות של פעם



יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

מתנות יצירתיות שסיוון קיבלה ליומולדת

סיוון קיבלה משתי הדודות שלה (אורנה ויהודית) שתי מתנות מקוריות. אני נורא אהבתי (גם סיוון :)) ולכן אני מביאה אותן פה לבלוג. הראשונה קלה יותר לעשייה והשנייה מקסימה אבל באמת רק למאותגרים באמת!!!
היות ושתיהן התבקשו לתת הסבר מפורט למתנה ועדיין לא נתנו אני אפרט בקצרה.....אני מקווה שבהמשך יהיה פרוט רחב יותר.

המתנה הראשונה שהוכנה היא בעצם לוח קאפה שמצוייר עליו ילדות (ללא בגדים) שסיוון צריכה להלביש אותן באמצעות בגדים מוכנים מסול. ההלבשה נעשית עם סקוטש שמודבק לסול וסקוטש שמודבק לקאפה במקום המתאים. כמו כן אחותי גם ציירה מה שנקרא אווירה (שמים, דשא, פרחים, עננים, שמש ועצים).

לוח קאפה עטוף בטפט בצבע קרם ועליו מצוייר הציור ומודבק הסקוטש במקום המתאים:



הגזירות מסול על רקע בריסטול שחור:


לוח הקאפה ביחד עם הגזירות מסול:


ומקרוב יותר.....
 

המתנה השניה היא פאזל  שנעשה מתמונה של סיוון. הוא נחתך לריבועים קטנים והודבק על קופסאות גפרורים. כל קופסת גפרורים נעטפה בטפט כסוף ואחר כך בטפט שקוף ואז על כל קופסא הודבק חלק אחר של התמונה הגזורה.

כמו כן הפאזל יושב לו בניחותא בקופסת מתנה מהודרת שגם היא הוכנה מקופסאות גפרורים וקאפה......מסובך...כן מאוד :)
כל הכבוד על הסבלנות וההשקעה.


הקופסא המהודרת עם התמונה של סיוון (כדי שסיוון תדע איך להרכיב את הפאזל):


וככה זה נראה כשפותחים את הקופסא ומוציאים את הפאזל ממנה:

 הפאזל מקרוב:
 
וכדי שתאמינו שזה באמת מקופסת גפרורים:
 
 
תודה רבה על כל המתנות שסיוון קיבלה......:)

שנות טובות

סיוון נכנסה השנה לגן חדש וכמו תמיד אנחנו בימי הסתגלות, וכאילו לא היה לפני רגע חופש ראש השנה מתקרב אלינו בצעדי ענק. אז ניצלתי את זה שסיוון נמצאת רק למספר שעות בגן (בגלל ההסתגלות) והכנו היום שנות טובות, למשפחה, לגננות ולצהרון.

חתכתי מבריסטול צבעוני צורה של רימון שנפתח לשתיים כמו ספר. הכנתי חותמות מסול שמודבקות על פקק של בקבוק מים מינרלים (רעיון מקסים שקיבלתי מאחותי). שפכתי צבעי גואש למכסים של גרברים ומהשאריות בריסטול חתכתי משולשים שתדביק על השנות טובות.

הרימונים:
 
החותמות מסול:

 מכסי הגרברים עם הצבע:
 המשולשים משאריות הרימונים:
 באחד עשרה כבר הלכתי לקחת את סיוון מהגן אז הייתי צריכה למהר ולהכין את כל הדברים מסודרים על השיש במטבח כדי שישר מהגן תוכל לבוא ולהכין שנות טובות.



 וזה מה שהיא הכינה (קיבלה כמובן עזרה בחותמות ובהדבקות) מצאתי גם שצביעה במכחול את החותמת משפרת הביצוע שלה מאוד.


ומקדימה כתבתי......


שתהיה לכם שנה טובה ומתוקה!!!


 

יום שבת, 24 באוגוסט 2013

מתנה לילדים בגן

סיוון חגגה כבר לפני כחודש יומולדת שלוש שנים אבל רק לפני כשבועיים היתה מסיבת היומולדת בגן ואני כהרגלי התחלתי להתכונן מבעוד מועד לאירוע. בגן של סיוון נהוג להביא מתנה קטנה לכל ילד. בדרך כלל מדובר על מתנה פשוטה בת כמה שקלים בלבד שלעיתים אינה שורדת את הנסיעה הקצרה מהגן לבית ולפעמים אף איני זוכה לראות אותה אלא רק לאחר מספר ימים כשאני נזכרת לסדר את האוטו וגם אז במצב פירוק מתקדם :). בכדי להיות הוגנת אספר גם שיש מתנות שהן יותר שימושיות (הכוונה שהן פחות נוטות להתפרק) ואף שורדות מעט יותר.
לאור הפוסטים הקודמים של תיאטרוני בובות חשבתי להמשיך בגל זה ולהכין לכל ילד "מיני-תיאטרון בובות" עבור הקבוצה הבוגרת גליי 3-4  ואילו לקבוצה הצעירה 2-3 להכין מעיין מחברת ציור.

מיני-תיאטרון בובות

החומרים הנדרשים להכנת מבנה התיאטרון הם פוליגל בצבע נטרלי שיתאים גם לבנות וגם לבנים (בריסטול אחד יספיק ליותר מ-30 ילדים - אל תדאגו לא באמת הכנתי שלושים כאלו רק חצי), בד לבד להכנת הווילון לחלון התיאטרון ומקלות עץ עגולים עבור העמדת המבנה. את הדמויות הכנתי ממקלות ארטיק צבעוניים (אפשר גם לצבוע לבד בבית) ובובות מוכנות שהדבקתי על מקלות העץ. כמובן שהיה יותר נחמד להכין לבד למשל מסול אבל כשמדובר על כמות כזאת צריך לחשוב על פרקטיות ולכן קניתי בובות של חיות מעץ, ליצנים צבעוניים משקף ובובות של ילד וילדה מסול. אותם הדבקתי על מקלות הארטיק.

 
 
חתכתי עם סכין יפנית חתיכות פוליגל מלבניות בגודל של 15x  17 ס"מ.
בכל חתיכה, חתכתי עם הסכין היפנית חלון בגודל של 7X10 ס"מ. את הפינות חיצוניות עיגלתי עם מספרים.

את הוילונות לתיאטרון בובות יצרתי מלבד, שניים מכל צד ועד אחד רחב ממעל והדבקתי עם דבק חם. קישטתי עם טוש לבד מהסוג שציינתי בפוסטים הקודמים.


 כדי שמבנה התיאטרון הבובות יעמוד חרצתי עם סכין יפנית שני חריצים מלמטה והכנסתי שני מקלות עץ עגולים וקשרתי עם גומייה משרדית.

מבט מאחורה:

מבט מקדימה:


הכנת הבובות לתיאטרון בובות:

הדבקתי על מקלות הארטיק הצבעוניים את הבובות שבחרתי. חלקן מגיעות כבר עם דבק עליהן כמו מדבקה. את אלו שלא (החיות מעץ למשל) הדבקתי עם דבק פלסטי.

סידרתי לכל ילד מקל אחד מכל סוג


ועכשיו נשאר לעטוף לכל ילד את המתנה





 
חוברת צביעה:
 
 
קניתי חבילה של בריסטול שחור בגודל של 30X20 וחתכתי אותו לחצי לרוחבו. אני חתכתי בגליוטינה וכמובן שאפשר גם לעשות מחברות בגודל השלם.  
 
הידקתי שישה דפים יחד למעיין מחברת.
 


חותכים רצועות מסול מדביקים עם דבק חם לקצה המהודק של המחברת.
 
קישטתי שוב עם טוש מיוחד.
 
 
להשלמת המתנה הוספתי מדבקות צבעוניות זוהרות (חתכתי כל דף של מדבקה לחצי כך שחבילה אחת הספיקה לכ-12 ילדים) הוספתי גם שלושה גירים צבעוניים לכל ילד ועטפתי עם נייר צבעוני.
 




עטפתי כל מתנה בשקית צלופן שקופה:



 
מקווה שאלו יהיו יותר שימושיות....
לגבי העלות הכספית, לא עשיתי חישוב מדויק אבל כל מתנה לא עלתה יותר מכמה שקלים.
 
 

 

יום שלישי, 13 באוגוסט 2013

מובייל אצטרובלים


את הפוסט הזה כתבתי לפני כמה חודשים, אבל הוא מתאים מאוד לפרסום דווקא בתקופה הזאת.


ליד הבית שלנו יש פארק ובו חורשת עצים. כצפוי, העצים הבולטים בחורשה הם אורנים וברושים. מאז ומתמיד יש לי חולשה לאצטרובלים. תמיד אהבתי לאסוף אותם בגדלים שונים וסוגים שונים ולהכין איתם כל מיני קישוטים. הפעם הלכתי עם סיוון לאסוף אצטרובלים וגם זאת הייתה הנאה מרובה. היא נהנתה לאסוף את כולם ולשים בסל של האופניים שלה.
בערך מגיל שנה ואני עד לא יודעת עד איזה גיל זה נמשך, מתחיל שלב ה- "לאסוף דברים קטנים יחסית ולהעביר אותם ממקום למקום". ולכן אתם תראו בהמשך היא נהנתה מאוד.





השלב הבא היה להתחיל לצבוע את האצטרובלים. התלבטתי בין צבעי מים שהם פחות יעילים לבין צבעי אקריליק שמלכלכים יותר, והחלטתי לנסות את צבעי המים. לילדים גדולים יותר  שיש להם יותר סבלנות וניסיון כמובן שניתן לצבוע עם אקריליק. בכל אופן צבעי המים עשו את העבודה יפה מאוד. הקצבתי צלחת פלסטיק אחת לאצטרובלים שנצבעו ואחת לאלו שעד לא נצבעו. גם בזה סיוון נהנתה מאוד להתעסק ולהעביר בלי לשים לב את האצטרובלים ממקום למקום.


 
 






השלב השלישי והאחרון היה להכין שרשרת מהאצטרובלים ולקבוע את אורכה. לצורך כך השתמשתי בחוט יחסית עבה בשביל הנוחות בעיקר אבל ניתן גם להשתמש בחוט דיג ואז לא רואים כלל את החוט.

 
 
 
 
 


השלב האחרון היה לתלות את המוביילים בגינה שלנו :)


 
 
 

 
חופשה נעימה
 

בריכת אבנים


הקיץ הזה כבר הספקנו להיות הרבה בבריכה בקאנטרי וסיוון הספיקה לחטוף דלקת אוזניים אז הרופא פסק - "טיפות אוזניים ומניעה מרחצה במים" וכל זה בדיוק כשמתחילה החופשה. כמובן שהתבאסתי מאוד כי בניתי על בריכות מים בחצר. במקום זה הרי לכם הדגמה של בריכת אבנים (ולייתר דיוק בריכת חלוקי נחל) בחצר. אני לא בטוחה מה סיוון יותר אוהבת אבל זה העביר לי שעתיים שלמות ויותר של סיוון ונגה ביחד.




גם כשגרים בבית דירות זה אפשרי. ניתן לשים גיגית באמבטיה ושם לשחק או להוציא גיגית למרפסת או לחצר. כמובן, ישנם גני משחקים שמראש חשבו על הפטנט הזה (כנראה :) ) והם מלאים בחצץ, ואפשר לנצל אותם למשחקים כאלה.

המצרכים הדרושים:

בריכת חצר, גיגית, כלי פלסטיק למשחק בחול, וכל כלי פלסטיק ישן שאתם נוטים בדרך כלל לזרוק- יעשה פה יופי את העבודה. וכמובן חצץ או חלוקי נחל (ניתן לקנות במשתלה). לנו הספיק שק אחד.




קטנה אחת חשובה - תינוקות קטנים נכנסים רק עם מוצץ וגם זה לא מבטיח שאבן לא תיכנס להם בטעות לפה, אז צריך לשמור טוב טוב.

מקווה שזה ישרוף לכם כמה שעות עם הילדים בתקופה שכל שעה נחשבת.