אימהות יוצרות עם געגועים לפשטות של פעם




אימהות יוצרות עם
געגועים – לפשטות של פעם



יום רביעי, 20 במרץ 2013

"משה בתיבה"

השבוע כשלקחתי את סיוון מהגן, איך שיצאנו משם היא ביקשה להכין הפתעה למאיה ושרונה הגננות שלה בגן. חשבתי מה אפשר להכין איתה שיהיה לה מעניין  ושגם הגננות יצאו מרוצות מזה. נזכרתי גם שכבר כמה זמן אני שומרת גלילים של נייר טואלט בדיוק בשביל מקרים כאלה :). ואז עלה הרעיון להכין את משה בתיבה עבור כל ילדי הגן.

המטרה הייתה שהילדים יוכלו להשתעשע ולהוציא ולהכניס את משה לתיבה ושגם העשייה עצמה תהיה יחסית פשוטה.

התיבה:

בשביל להכין את התיבה לוקחים גלילי נייר טואלט וצובעים אותם מבחוץ. אני צבעתי עם צבעי מים וזה בדיוק החלק שבו הילדים יכולים להשתתף ולהכין אתיכם. לאחר מכן אחרי מספר דקות הגליל מתייבש וחותכים אותו לאורכו לחצי. גם את החלק הפנימי צובעים.

 


משה:

בשביל להכין את משה לקחתי בד לבד בצבעים שונים וחתכתי מסגרת של גוף וראש כאשר את הראש לא גזרתי את כולו אלא המשכתי ויצרתי עד עיגול בכדי שאחר כך אוכל לקפל אותו אחד על השני, להכניס חומר מילוי (אקרילן למשל אם אין אז אפשר גם אורז או עדשים).



אז לאחר הגזירה של הבובות, מתחילים לתפור את הראש ושמאירים חריץ קטן להכנסת חומר המילוי ואז מסיימים לתפור.
אל תלחצו מהתפירה היא הולכת מהר מאוד ממש דקות ספורות לכל בובה.



פנים- ציירתי עם טוש בלתי מחיק אבל למשקיענים אפשר להדביק או אפילו לתפור פנים.

בכדי שהבובה תשכב כמו שצריך בתיבה ולא תיפול ושהילדים יוכלו להוציא ולהכניס אותה הדבקתי עם דבק חם סקוטש' לראש של הבובה ולתיבה עצמה.




לסיום, הכנסתי את התיבה לגומייה משרדית בכדי שהצורה העגולה של התיבה תישמר, שוב למשקיענים אפשר לחורר עם מחורר מכל צד עיגול ולקשור בסרט יפה.


 
 
יצירה נעימה
 
 
 




 

יום שלישי, 19 במרץ 2013

משהו קטן לפסח


אז פסח מתקרב ובא או כמו שסיוון אומרת בימים האחרונים ומוסיפה שצריך לה-ת-א-ר-ג-ן וצריך להתלבש יפה ולנקות את כל הבית. מה שנכון נכון!

בכל אופן יש גם את סוגיית המתנות, אז גם אני הצטיידתי במתנות קנויות וחמודות אבל גם רציתי להכין משהו קטן לסבים ולסבתות.

בחרתי להכין מתלה תמונות מקרטון של נעלים או של משהו אחרי שקינתם לאחרונה, הרעיון הוא שהקרטון יהיה יחסית דק כדי שיהיה מספיק קל לעבוד איתו.

גוזרים מלבנים מהקרטון בגודל של 15x20 ס"מ  ומדביקים מפיות מטבח או שאריות מאריזת מתנות עם דבק מפיות שנקרא גם STEP 1 (או דבק פלסטי מהול במים ביחס של אחד לאחד) . 








אם אתם מדביקים מפיות נייר אז צריך להסיר את שתי השכבות הלבנות ולהשאיר רק את החלק הצבעוני של המפית, אותה יש להדביק בצורה הבאה:

מניחים את המפית על פני המשטח ומתחילים להבריש עם מכחול מהמרכז לצדדים בדבק את השאריות מקפלים אל מאחורי הקרטון הגזור ומדביקים.



בכדי ליצור מראה של קראסט (מעין מראה עתיק שבור כזה) מחכים שהכל יתייבש ואז מורחים בנדיבות  דבק שנקרא STEP 2 ומחכים שהכל יתייבש. אחרי שמתייבש אפשר למרוח שכבה נוספת וזה מגביר את האפקט.

מדביקים את התמונות שבחרתם במרכז הקרטון.

מדביקים את הקרטונים אחד לשני  עם סרט בד מאריזת מתנה או משאריות לבד או סול ומוסיפים מתלה וזה כל הסיפור.

 
 התוצר הסופי: שתיים ושלוש תמונות לדוגמא


חג פסח שמח